Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Backebo Runners - 20 mars 2012 10:03

Helena:

Ja, säg den glädje som varar... Drog på mig en förkylning efter söndagens långpass, gissar att man är mer mottaglig för sådan skit när man kört systemet i botten. Passar på att gå upp i vikt också för kroppen fullkomligt skriker efter fett och socker vid förkylning - och jag ger så klart efter för det begäret. Perfekt uppladdning inför Premiärmilen på söndag. Eller inte.


Annars har söndagspassen varit bra som test av kläder och skor "i skarpt läge", nu vet jag i alla fall vad jag INTE ska ha på mig på maran för att undvika skavsår både här och där. Och nya skor måste jag införskaffa ganska snart. Mina Mizuno Wave Alchemy som hittills känts så bra får numera framfoten att domna redan efter 7-8 km och det blir inte direkt bättre ju längre jag springer. Funderar på ett par Saucony ProGrid Guide5 eftersom jag har en tendens att landa på mellanfoten. Någon med erfarenhet av den uppgraderade modellen?


                  
Lidingö 25 km                      Brunnsviken/Lidingö 27 km     Djursholm 27 km

Ovido - Quiz & Flashcards