Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Backebo Runners - 4 maj 2010 22:30

Helena:

Efter gemensam uppvärmning med Per blev jag lämnad åt mitt öde (och helt i händerna på min egna självdisciplin...) på Sätra IP. Drog ut på träningen med lite halvhjärtad stretching men sedan fanns ingen återvändå - bara att sätta igång med 400 meters intervallerna!


Öppnade på 1:33 vilket följdes av två varv på vardera 1:28. Det var uppenbart mer än jag klarade av för fjärde intervallen avverkades under illamående och slutade på 1:35. Var nära att ge upp men sedan bet jag ihop och gjorde följande fem varv på mellan 1:30 och 1:32 för att toppa tionde och sista intervallen på 1:25. Men då var jag också helt slut...


Transportsträckan hem var riktigt jobbig, minsta uppförsbacke och jag var tvungen att GÅ för att överhuvudtaget ta mig framåt. Elasticiteten i vadmusklerna var farligt nära noll, antar att det är känningar från söndagens långpass.


Nu återstår bara kvällens sista utmaning -  att ta mig uppför trappan och i säng...   



Av Backebo Runners - 4 maj 2010 21:56

Per:
Efter helgens lite längre pass unnade jag mig en vilodag i måndags men idag var det dax igen. Jag och Helena slog följa till Sätra men där lämnade jag henne och fortsatte vidare mot Mälaren. Planen var att börja lite försiktigt för att känna hur benen mådde och det var stelt i början men efter några kilometer så kändes det något bätte och farten gick upp lite. Vände hemåt efter drygt 8 km och snart möter jag en av undomstränarna i orienteringsklubben. Han är ute på tömningspass inför Lidingö Ultra på söndag och vi slår följe hemåt. Farten ökar lite i början och snart ökar den ännu mer och plötsligt springer vi straxt under 4 fart och det känns bra det också. Konstigt hur det blir när man springer två och ingen vill bromsa. Bra, då blev det lite puls på passet också som mäter 17 km.


Dagens stora händels var för övrigt att jag tog fram mitt hemliga vapen från källaren, ett par nya Nike Zoom Elite. Så sköna de var, jag gillar inte att de slutade att tillverka dem. Jag köpte de i höstas på rea och de har stått mörkt och svalt och bidat sin tid och idag var det läge att ta fram dem. Mitt gamla par är slut, jag räknade lite och de har nog gått runt 270 mil och jag tror att det är rätt mycket för ett par löparskor.


  
Ej godkänt mönsterdjup

 

  
Godkänt mönsterdjup

Ovido - Quiz & Flashcards