Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Backebo Runners - 13 mars 2010 15:30

Per:

Lite dålig fart på bloggandet, men dess bättre fart på träningen. Förra veckan summerades till 6 pass och 69 km och denna vecka 5 pass och 78 km so far. Helena och jag körde teamträning i tisdags. Det var meningen att vi skulle köra fartlek men det var lite för halt för det så det blev bara vanlig löpning (JFT träning helt enkelt, som de flesta av mina pass). I tisdags sprang jag hem från jobbet 21 km på ganska grisigt underlag (käkade lunch med en fd kollega igår. Han är duktig löpare och numera mest cyklist och är med i ett gäng som har sub7 på VR som mål i år. Han frågade varför jag inte sprang något i Sätrahallen men det är ju fusk tycker jag. Man ska känna årstidernas växlingar även på underlaget!) och detsamma i fredags. Mötte upp Helena under E4:an bortom Vinterviken. Jag insåg att jag var några minuter sen när jag passerade Brommaplan men efter en gel kunde jag öka marginellt och kom nästan i tid så kunde vi springa tillsmammans hem. Idag är det lite körigt men lyckades klämma in min patenterade 14 km runda efter bak av levainbröd som vi ska ha i morgon. Nu snabb dusch, sedan B.A.R och Dramaten. Får se om vi kan klämma in en teamträning i morgon eller om det blir vila.

Ovido - Quiz & Flashcards