Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Backebo Runners - 17 mars 2010 20:35

Per:

Blev uppvaktad med kaffe och sång i morse, mycket trevligt. En hel drös med presenter också, tack!


Väl på jobbet blev det en lunchjogg på initialt ganska stela ben. Efter ett par kilometrar så släpptde det och det hela flöt på ganska bra men jag tog det försiktigt. Passet hem igår satt fortfarande i och nu gäller det att inte skada sig.

I morgon väntar ett teampass med Helena.


Dagens pass:13 km

Snittfart:      4:52 min/km

Veckomäng:  48 km

Ålder idag:    44 år

Av Backebo Runners - 17 mars 2010 09:26

Helena:

Tycker jag har lyckats skapa ett behov av att komma ut och springa. Två kvällar i rad har jag avverkat 10 km på varierat underlag - från asfalt till ren blankis - med allt sämre broddar på skorna. Det började med att jag (eller jag och jag förresten, P fick hålla i avbitartången) i helgen fick knipsa bort de metallspiraler som satt under höger hålfot för de tog emot vid varje fotnedsättning och gjorde förbaskat ont. Såg då att gummikonstruktionen höll på att ge med sig. Under måndagens pass lossnade en "fjäder" och ett "gummiband" gick av, metallskrotet tråcklade jag dit igen men ännu mer gick sönder under gårdagens löprunda. Fick fästa metallen under kardborrebandet på sidan av skon för att inte snava på mina egna fötter. Resultatet blev ett fint blåmärke på foten eftersom metallen legat och gnagt mot skon som i sin tur gjorde avtryck på foten.


  

Onaturligt slitage??


Avslutade gårdagskvällen med en minst sagt ljummen dusch som endast en legionellabakterie skulle uppskatta - varmvattnet hade använts lite väl frikostigt tidigare under kvällen... Inte precis vad man vill uppleva efter en löprunda i vinterkyla.

Ovido - Quiz & Flashcards