Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Backebo Runners - 19 mars 2010 23:21

Per:

Det var långpass inplanerat idag, från jobbet och hem. Faktiskt samma väg som jag sprang för första gången för 10 år och 2 dagar sedan. 17 mars 2000 körde jag samma bana som idag, jag har för mig att då tog det 2:40, idag gick det lite fortare 2:23 (vilket ger 5:34 i snitt på 26 km) men det var riktigt tungt. Var tveksam till hela långpasset och funderade starkt på att korta ned det vilket är enkelt, bara att springa rakt fram vid Brommaplan istället för att vinkla ned mot Mälaren. Men så blev det inte, utan ned till Mälaren och där var det rena isgatan, sjön kyler. På vissa partier blev jag tvungen att springa vid sidan av spåret, det blev helt enkelt för halt och isigt. Och då hade jag ändå mina Icebug. Men jag tog mig hem till slut och efter en pizza och lite Barbera så känner jag mig rätt ok.

Kista-Mälarhöjden 26 km  


Jag har kommit till insikt att jag de senaste tre veckorna tre månaderna enbart har tränat uthållighet och i princip inget VO2 max eller maxfart. Det är väl inget större fel i det om man vill bli en ardenner men det är ju inte riktigt syftet med träningen. Från och med nästa vecka måste jag (och Helena) komma igång med lite intervallträning så vi kan öka farten. Och få upp steget lite, jag har börjat springa som en ardenner också!

Ovido - Quiz & Flashcards